קליניקה לרפואה משלימה – כיצד מפתחים ומשווקים?

02-10-2013

חמשת השלבים בהפיכה של כל קליניקה לרפואה משלימה למעיין נובע של פרנסה שופעת:

מטפלים רבים הבאים מתחום של רפואה משלימה, מתקשים מאוד בשיווק הקליניקה או השירות שלהם. חלק גדול מהבעיה נוצר מכך שהם לומדים

לפעמים במשך שנים את המקצוע הטיפולי שבו הם עוסקים, אך במסגרת הלימודים, הם אינם מקבלים ידע וכלים שיווקיים שיעזרו להם לתרגם את העיסוק שלהם

לשפע של פרנסה.

כדי להצליח בשיווק קליניקה לרפואה משלימה צריך לעבור 5 שלבים עיקריים:

השלב הראשון הוא התמחות וייחודיות: השאלה הנשאלת כאן היא למה שלקוח יגיע אלי ולא למאות מטפלים אחרים... למה שיבחר דווקא בי כמטפל.

התשובה נעוצה בבחירת התמחות עם ייחוד. כשכואב לנו הגרון אנחנו נעדיף לפנות לרופא אף אוזן גרון. כשכואבת לנו העין, נעדיף לפנות לרופא עיניים ולא לרופא המשפחה.

השלב השני הוא הכנת התשתית השיווקית: איתור קהל היעד שלנו, בניית פרופיל עסקי, בניית פרזנטציה שיווקית, בניית הרצאות בתחומי ההתמחות שלנו וכו'.

השלב השלישי הוא תמחור והמחרה של השרותים שלנו: היכן אנו רוצים להיות מבחינת המחיר שלנו? נמוך? לפי מחיר של המתחרים? מחיר גבוה מהמתחרים? למחיר יש

השלכות כבדות על המיתוג שלנו וכיצד אנחנו נתפשים כמטפלים. מומלץ להיות בקטגוריה הגבוהה של המחירים.

השלב הרביעי הוא איתור מעגלי הכוח שלנו: רופאים, אחיות, קופות חולים, מרפאים אחרים מתחומי הרפואה המשלימה, פזיותרפיסטים ועוד ועוד...

השלב החמישי הוא פנייה אל אותם מעגלי כוח ובניית שיתופי פעולה איתם... 

 

חשוב לזכור - שיווק טוב ומוצלח של קליניקה לא צריך לעלות כסף !!! רק צריך לדעת איך לעשות אותו...

 

המשיב הוא דני פרקש - יועץ שיווקי בעל נסיון רב בבניית קליניקות לרפואה משלימה ובליווי מטפלים דרך מטי גליל מערבי - קריות

חדשות ועדכונים

ארועי החודש