כיצד לבחור ערוצי שיווק נכונים כדי להרוויח כמה שיותר ולשלם כמה שפחות?

שאלה זו מעסיקה הרבה בעלי עסקים ויזמים האם זו שאלה של ניסוי ותאיה? זו שאלה של ניסינו כבר הכל ולא ראינו תוצאה? אז כן הרבה פעמים חוסר הניסיון והמהירות היא מהשטן ולכן זו תהייה טעות להגיד שכל עסק צריך להשתמש בכל ערוצי השיווק הקיימים, בעל העסק צריך להתחשב באסטרטגיה השיווקית המתווה את העסק ולהבין את הערך והתועלת בבחירת הערוץ, על מנת לא להיכשל בבחירת הערוץ השיווקי המתאים ביותר לעסק שלך.
02-10-2013

כל עסק צריך  לבחור לפחות 3-4 ערוצי שיווק העולים לאוויר במקביל ולא בנפרד על מנת לא ליצור "תלאים " או חלקים בהעברת המסר השיווקי כל זאת תוך שימת דגש על:

1.ניתוח המידעים שיש לבעל העסק/ליזם על הענף בו הוא  נימצא. שליטה בענף שבו העסק נמצא מאפשרת לקבל החלטות נכונות בבחירת הערוץ השיווקי

2.ניתוח המתחרים היכן מפרסמים המתחרים שלכם. הרבה פעמים אנו לומדים מכישלונות המתחרים שפרסמו בערוצי מדיה שונים ולבסוף לא קיבלו תנועה לעסק שלהם,  או לחילופין קיבלו "מבול " של טלפונים.  

3.בחירת  קהל המטרה המתאים תוך בירור הצורך/רצון של לקוחות/לקוחות  פוטנציאליים

4. הגדרת  המסר  המרכזי לקהל המטרה ככלי שיווקי .

ארבעת הפרמטרים האלו יעזרו לכם לבחור נכון את ערוצי  השיווק בהתחשב בסוג העסק ,  מי השחקנים בשוק שבו העסק נמצא ? מי קהל המטרה  שניכנס לרכוש את המוצר/השירות, כמה הלקוחות מוכנים לשלם עבור השירות או המוצר? לאחר שתענו על שאלות אלו התבהרו הדברים ותתחילו לקבל החלטות ברי ביצוע.

להלן טעימה קטנה של  ערוצי  שיווק אשר נמדדו לפי ערך ועלות  מרוכזים במיוחד עבורכם:

1.שיווק באינטרנט לכל בעל עסק המכבד את עצמו ישנו אתר אינטרנט מידעי או אתר מקוון . שימו לב רק שאתר ללא קידום נחשב לאתר " מת" ולכן יש להשקיע השקעה חד פעמית בבניית האתר והשקעה שוטפת בקידום האתר.

2. כתיבת מאמרים , פוסטים לאתר אינטרנט, לידיעות חדשותיות ולפייס בוק ערוץ שיווקי זמין וזול  רק לא כל אחד יכול . הערך מהערוץ-  מביא לקידום אורגני ברשת ללא עלות מצריך זמן לכתיבת המאמר ויצירת תוכן איכותי.

3.  פליירים לדיוור - ערוץ מוכר לכולנו אך לא מתאים לכל עסק . מתאים בעיקר למסעדות העושות משלוחים, חנויות פרחים , הפצת קורסים וסדנאות לקהל המחולק לפי פילוח גיאוגראפי . הערך- 1%-3% חוזרים מפליירים , עלות לפי כמות (כדאי לברר בכמה בתי דפוס)

4. רכישת  לידים - השקעה כספית גדולה לפעמים כדאי לשקול אלטרנטיבה לערוץ זה . רכישת לידים הינה רכישה חד  כיוונית שיכולה להתחיל מ5- ₪ לליד עד 150 ₪ לליד . הערך לא תמיד הלידים נכונים או אמיתיים צריך לבדוק טוב טוב על החברה לפני שמתחילים עימה התקשרות , עלות לא זול

5. פרסום  בעיתונות מקומית או עיתונות ארצית-  גם בערוץ זה יש לשקול את המרכיב הכספי לעומת התועלת ממנה פרסום בעיתונות מצריך השקעה כספית גדולה כי ממודעה חד פעמית לא יקרה כלום והסיכוי שיגיעו ממנה שואף לאפס ולכן יש לשקול את מהות הקמפיין לפני העלייה לאוויר

6 שיווק ויראלי  דרך סרטונים ברשת-  מקדם מעולה  לאתר אינטרנט וקידום אורגני מצוין בפני עצמו . ערך מביא תוצאות לחשיפה מעולות במיוחד בשלב החדירה של המוצר/ השירות עלות השקעה חד פעמית ביצירת סרטון איכותי . אם משתמשים המצלמה ביתית ניתן להשיג בעלות מזערית.

אלו רק מספר קטן של דוגמאות לשיווק אפקטיבי  ואינו מחליף יעוץ שיווקי.

 ערוצים אלו  אינם מתאימים לכל עסק, יזם או שירות ולכן יש לתכנן את התקציב ולבחור אסטרטגיה שיווקית שתוביל לבחירת ערוצי שיווק מתאימים . אתם כבעלי עסקים/יזמים לא מתכננים להיכשל הרבה פעמים אנחנו נכשלים בתכנון .

הכותבת רינת בין מומחית לשיווק ומכירות

יועצת עסקית בכירה במטי גליל מערבי -קריות , בעלת משרד ליעוץ עסקי ושיווקי "מעבר לאופק " 

חדשות ועדכונים

ארועי החודש