האם זה נכון שעסק חדש חייב להפסיד בשנה הראשונה?

מחבר: הנרי ביטון, מנכ"ל מ.ט.י גליל מערבי – קריות 02-10-2013

אין חוק שכזה! עסק קטן לא יכול להיות סובלני כלפי הפסדים, גם לא בשנה הראשונה. אם ישנם הפסדים, משהו צריך לשלם אותם. מסעדה או בית קפה למשל, אמורים לעורר עניין בשוק ולמשוך לקוחות כבר בתקופת ההרצה ולהראות תוצאות יפות תוך 3 חודשים ורווחים גבוהים תוך שנה. אמירה זו נכונה לכל תחום ה"לייף סטייל" שהרי מדובר בהתחדשות ואופנתיות ועסק חדש בתחום אמור לעורר סקרנות מיידית של קהל הלקוחות הפוטנציאלי.

חשוב מאד להבדיל בין הפסד להחזר השקעה.החזר השקעה מתפרס על פני זמן, כמו החזר משכנתא.  רווחיות של העסק נמדדת על פי ההוצאות וההכנסות השוטפות שלו.

הדרך הנכונה לפתוח עסק מצליח הינה להכין תוכנית עסקית מסודרת, למצוא מקור מימון הגון ולהשקיע מחשבה, תכנון וכסף מחושב בתחום השיווק על כל שלוחותיו: מכירות, מיתוג, אמצעי שיווק והפצה, יחסי ציבור וכיו"ב. אם צפוי הפסד בתקופת ההרצה, צריך להכין את הכסף והמימון הראוי לכסות את ההפסד, אחרת הוא נגרר, מעיק ומלחיץ ולא מאפשר לעסק להתרומם.

עסק קטן אינו יכול לקחת דוגמא מעסקי היי-טק ותקשורת לדוגמא: YES, סלקום, אורנג' שיש להם הוצאות מחקר ופיתוח גבוהות ומצד שני הרווחיות הצפויה גם היא  גבוהה בהתאם. עסקים אלו בעלי מקורות מימון ומשקיעים גדולים. עסק קטן, שצופה חדירה לשוק המלווה בחוסר רווחיות בתקופה הראשונית, חייב להיערך בהתאם.

חדשות ועדכונים

ארועי החודש