איך להיערך ביעילות לשנת העסקים החדשה?

לרגל שנת העסקים 2013, יוצא הנרי ביטון, מנכ"ל מטי גליל מערבי קריות בהמלצות וטיפים.
מחבר: הנרי ביטון מנכל מטי גליל מערבי קריות 02-01-2013

"חשוב שעסקים בכלל ועסקים קטנים בפרט, ילמדו את לקחי השנה החולפת וייערכו עד כמה שיותר לשנת עבודה חדשה", אומר הנרי ביטון, מנכ"ל מט"י (מרכז טיפוח יזמות של משרד התמ"ת) גליל מערבי, מהמרכזים הגדולים בארץ המפעילים חממות לעסקים צעירים בענפים שונים, לרבות ייעוץ עסקי במגוון גדול של נושאים, הסדרת מימון מקרנות ציבוריות ואחרים, הכנת תוכניות עסקיות ובדיקות כדאיות למיזמים, קורסים וסדנאות לשיפור הידע העסקי והניהולי.לטובת העניין, ובמיוחד לקהילות אזורים בצפון ובכל רחבי הארץ, ריכז עבורכם מספר טיפים להתחלת שנת עסקים רווחית ויעילה.

• בדקו את מצב המיסוי – האם יש לכם זיכויים ופטורים ממס?
התייעצו מוקדם ככל האפשר עם מומחים לדבר (רואה חשבון או יועץ מס) המלווים את העסק כדי למקסם הטבות ולמזער נזקים.

• מומלץ לעשות סדר: בנקים, תנאי אשראי, הלוואות ועמלות
לקראת השנה החדשה כדאי מאוד לעשות סדר וארגון מחדש בכל הפעילות מול הבנקים. לבדוק עבור מה וכמה אנחנו משלמים, לברר חלופות כדאיות בבנקים אחרים, כולל החלפת אשראי יקר באשראי זול, לדרוש הנחות משמעותיות בעמלות, שימוש נכון בחסכונות מול אשראי, הלוואות ועוד. בעזרת פעילות מקיפה כזאת ניתן לשפר באופן משמעותי את הבריאות הפיננסית של העסק לקראת המשך פעילות תקינה. נוסף על כך, כדאי שתיוועצו עם מומחים/יועצים פיננסים/בנקאים הבקיאים בתחום, ראוי לציין כי במט"י תוכלו לקבל ייעוץ כזה בסבסוד משרד התמ"ת

• הקדימו ספירת מלאי
רצוי להקדים את ספירת המלאי כדי לבחון מלאים מיותרים או "מתים" ולהיערך למכירתם במבצעים מיוחדים, לעתים אפילו במחירי עלות, כדי לייצר הכנסות ממקור בלתי צפוי. עדיף לבצע זיכוי או החלפת סחורה עם הספקים, ככל שניתן.

• הפעילו בקרה ובדקו רווחיות
בתחילת השנה מומלץ לשבת על הדוחות הכספיים הקיימים ולבחון רווחיות וכדאיות של המוצרים השונים וכן לבחון רווחיות של הלקוחות השונים. בהזדמנות זאת אפשר וכדאי שתעשו רוויזיה בהוצאה מהפעילות של מוצרים ולקוחות הגורמים להפסדים ומקדו מאמץ במוצרים ובלקוחות רווחיים.

• שמרו את הלקוחות
כתבו מכתב לכל הלקוחות, ובו תודו לכל אחד באופן אישי על כך שבחר לקבל שירות מכם, הציעו לו המשך שירות וכמובן מבצעים והזדמנויות חדשות. ללקוחות מרכזיים וחשובים כדאי להוסיף כי אתם רואים בהם לקוח מרכזי, כי אתם מודים להם על האימון ואף מציעים להם מבצע ושי מיוחד.

• תנו כבוד לספקים
בהזדמנות זאת כדאי לאתר מיהם חמשת הספקים הגדולים ביותר, להכין עבור כל אחד מהם ברכה שתכלול בין היתר את האמירה הבאה: "בדקנו ומצאנו שאתם מהווים ספק מרכזי שלנו. אנחנו מודים לכם על כך ומבקשים להמשיך את הקשר העסקי בינינו ואף להרחיבו במידת האפשר, נשמח להיפגש ולדון על כך".
בפגישה שתהיה לבבית ובאווירה טובה כדאי לנצל את ההזדמנות ולבקש הקלות והנחות בתנאי התשלום ובמחירים.

• שתפו את העובדים בתוכניותיכם והציבו בפניהם יעדים
מומלץ לקיים פגישת עבודה אישית (אפילו בבית קפה) שבה עובד/ת שלכם יסכם את הישגיו, יביע את תחושותיו והערכותיו. בפגישה זו, תקבעו את היעדים האישיים של העובד/ת ביחס ליעדי הארגון. בהזדמנות זאת אפשר גם לדון על תוספת שכר ו/או בונוס לעובד/ת. חשוב להכיר בכך שהעובדים הם המשאב העיקרי של העסק ותרומתם יכולה ל לגדול ככל שיחושו מוערכים וזוכים ליחס נאות מכם.

 

חדשות ועדכונים

ארועי החודש